RP FIA (Furniture Inventory App) är en praktisk möbeldatabas för företag och organisationer.

Att hushålla med resurser har alltid varit hållbart. FIA, är ett digitalt verktyg som hjälper företag och organisationer att hålla koll på sin kontorsinredning. Då kan den utnyttjas effektivt.

Att veta vad som finns och var det finns, vad som används och vad som står oanvänt är en nyckel till en optimerad resursanvändning.

Med RP FIA kan du efter en inventering enkelt matcha tillgång med efterfrågan i en organisation. Du får också pålitliga siffror till ekonomiska rapporter och hållbarhetsredovisningar.

Verktyget används i många situationer t ex:

Löpande verksamhet

Många av våra kunder använder FIA som sitt möbelförråd. De vet vad de har i källaren, vet du? I stället för att köpa nytt vid behov så tittar de in i FIA. Har ni en organisation i ett stort hus eller på flera orter så har ni behov av FIA. 

Flytt och omorganisation

Vad har vi, vad kan vi återanvända, vad kan göras om, kan vi komplettera, kan någon annan ha behovet? En nyckel till ett hållbart projekt är att man i god tid vet vad man har och vart de ska. Även sakerna som man inte önskar bruka själv kan utgöra en betydande kostnad om man inte i tid kommunicerar dem. Kanske finns någon annan som har behovet? Perfekt verktyg för inredare och projektledare.

Avveckling

Få en bra överblick av beståndet. Skapa listor som skickas till berörda parter för att på ett tidigt stadie få kontroll. Utmärkt verktyg vid prisförfrågningar av flytt, projekttjänster och försäljning av inventarier.

Är du nyfiken på FIA?

Kontakta oss så berättar vi gärna mera och kommer med lösningar. Vi sätter gärna upp ett demokonto så du kan testa själv!

15585

Du missar väl inget?

Är du intresserad av att spara pengar och minska miljöbelastningen? Anmäl dig till vårt trevliga nyhetsbrev!

15856